Stoplinien tilbyder opfølgning og rådgivning

Alle enheder i Rygestopbasen har mulighed for, mod betaling, at få telefonisk opfølgning af deres rygestopaktiviteter via Stoplinien. Mange enheder har allerede meldt sig til denne ordning, hvilket sikrer en ensartet opfølgning af høj kvalitet udført af erfarne rygestoprådgivere.

Rådgivning

Når Stoplinien foretager en opfølgning, der registreres i Rygestopbasen, tilbydes borgerne rådgivning af erfarne rygestoprådgivere, som i det daglige er ansat ved Stoplinien. Rådgivningstilbuddet indeholder:

  • Rådgivning til de rygere, som har tilbagefald.
  • Tilbagefaldsforebyggende samtale til borgere, der har haft succes med rygestoppet.
  • Mulighed for at blive henvist og tilmeldt til endnu et rygestoptilbud.

Stoplinien motiverer rygere til et nyt forsøg med rygestop og fastholder borgere, der er blevet røgfrie.

Stopliniens ydelse giver rygestopenheden mulighed for at informere om kontakt til borgere efter seks måneder - ikke bare som en registrering men derimod som en motiverende del af selve rygestopkurset. På den måde skabes tryghed og et delmål, som kan støtte stopprocessen. Derudover får borgerne kendskab til Stopliniens rådgivningstilbud og muligheden for selv at hente hjælp ved akut behov, da telefonen er åben mandag til torsdag fra kl. 10-20 og fredag fra kl. 10-16.

Hvad koster det?

Prisen er aktuelt, inkl. administration, 65 kr. pr. opkald.

Yderligere information

Hvis du ønsker mere information eller er interesseret i en aftale, kan du kontakte Henrik Wiben på telefon 51 62 60 56 eller skrive til Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 


adobe
Hent som pdf-fil
05.07.2016

 

Du er her: Hjem For enhederne Hjælp Stoplinien tilbyder opfølgning og rådgivning